height="600" src="http://www.flatcast.com/de/Player.aspx?sid=338122" width="800"> > < /div>

25 Şubat 2011 Cuma

Vassilis Spanoulis Röpörtajı



Yunanistan Milli Takımı'nın ve Olympiakos'un yıldız oyun kurucusu Vassilis Spanoulis, Ümit Avcı ve Ali Emre Dedeoğlu'na röpörtaj vermiş. Ünlü basketbolcu, Türk Basketbolu, NBA'deki kısa Avrupalılar ve basketbolun temel doğruları hakkında çok önemli sözler söyledi.

* Avrupa’nın en gözde oyuncularından birisin, bu sezon başında yaptığın hamleyle yılın transferine imza atmış oldun. Panathinaikos taraftarının tepkisinden çekinmedin mi?

Olympiakos’a transferimin en doğru karar olduğunu düşündüm. Her şeyi hesaplayarak karar verdim ve benim için en iyi takımın Olympiakos olduğuna inandım. Önümüzdeki 3 sezon boyunca burada oynayacağım için heyecanlıyım. Açıkçası taraftar tepkisi ve diğer etkenleri en ince ayrıntısına kadar düşünerek bu transferi yaptım ve şu ana kadar da doğru kararı verdiğimi anladım.

* Panathinaikos'u deplasmanda yendiniz, o maçtaki atmosfer senin için nasıldı?

İlk maçta onları mağlup etmiş olabiliriz ancak bu çok büyük bir anlam ifade etmiyor. Gerek benim açımdan gerekse takım için çok önemli bir mücadeleydi. Müthiş bir taraftar kitlesinin önünde zor bir maçı iyi konsantre olarak ve disiplinden hiçbir zaman kopmayarak kazandık.



* Sen de NBA’de istediğini bulamayanlardansın, Avrupalı uzunlar kalıcı oluyor da kısaların orada verimli oynayabilmesi gerçekten zor mu?

NBA’den geri dönmeyi ben istedim. Houston Rockets kalmamı çok istiyordu ama ben dönüş kararını vermiştim. İlk sezonumdan sonra koç değişikliği oldu ve yapılan görüşmelerde kalmam konusunda çok ısrar ettiler, ama ben kararlıydım. İyi bir sezon geçirmemiştim ve diğer yandan da şartlar benim açımdan zordu. Bir Akdeniz insanı olarak Amerika’da yaşamak kolay değil. NBA’e gitmek çocukluğumdan beri hayalimdi. Ancak oraya gittiğimde umduğum şeyleri bulamadım, ama döndüğüm için mutluyum şu an kulübümde çok güzel günler geçirdiğimi söyleyebilirim. Oyun kurucu olarak NBA'de oynamak tabii ki zor, çünkü oldukça hızlı ve güçlü oyuncular NBA’de görev yapıyor, onların arasından formayı kapmak zor.

* Fenerbahçe Ülker maçlarını değerlendirir misin. İlk maçta 14 sayılık yenilgi size ne düşündürdü. Rövanşta ise son bölümdeki oyununuzla kazandınız, hem de 16 bin kişinin önünde.

Fenerbahçe Ülker ilk maçta bizi şaşırtmıştı. Beklentilerimizden çok daha dirençli bir takımla karşılaştık, hücumları üst düzeydeydi ve sonuçta kaybettik. Ancak ikinci maça çok çok iyi konsantre olduk. Büyük bir taraftar kitlesinin önünde oynamak bizim için daha iyi oluyor. Çünkü zaten takımda bu atmosferlerde oynamaya alışkın isimler var ve Yunanistan'da sık sık bu ortamı yaşıyoruz. Takımımızdaki bütün isimler formunu bulmuş durumda. Bu da skor ne olursa olsun maçtan kopmamızı sağlıyor. Sonuçta Fenerbahçe Ülker'in Zalgiris'e yenilmesi bize liderlik şansı getirmişti, bunu kullandığımız için mutluyuz.


* Olympiakos bu sezonun en büyük final-four adayları arasında ama bazı sıkıntılar yaşıyorsunuz, Bourousis olayı da bunlardan birisi, sence Panathinaikos’a gider mi? Bu olaylar sizi nasıl etkiler?

Yeni bir takımız, yeni bir koç ve yeni bir felsefe ile sezona başladık. Bazı oyuncular zaman zaman sıkıntı yaşayabilirler. Adaptasyon sorun teşkil edebilir ve koçun istediklerini karşılayamayabilirler, bu da normal bir şey diye düşünüyorum. Kolay değil tabii ki. Şubat ayında çok iyi maçlar çıkardık ve takım karakterini ortaya çıkardık fakat bunu geliştirmemiz gerekli. Bourousis konusunda karar kendisinindir ama Olympiakos ile sözleşmesi var. Koç, Bourousis ve kulüp doğru kararı vereceklerdir.

* Sence Final-Four oynayacak 4 takım kim olacak?

Fenerbahçe Ülker bence hala final-four adayı bir kadroya sahip. Her takım sakatlıklar ile mücadele ediyor ama Fenerbahçe Ülker’in kaliteli bir takım olduğunu düşünüyorum ki bunu ilk maçlarda zaten kanıtladılar. Valencia deplasmanında galip gelen Fenerbahçe olursa ki, bence buna daha yakınlar, Final-Four kapısından girebilirler. Panathinaikos her zaman zirveye adayı bir takım. Barcelona ve Maccabi’nin çok iyi takımlar olduğunu düşünüyorum ve bizimle birlikte bu 5 takımın Final Four’u zorlayacağını tahmin ediyorum.

* Olympiakos'la üç yıllık kontrat imzaladın ama yine de soralım; yazın dünya şampiyonası sırasında Ankara’yı gördün, İstanbul’a zaten rakip olarak sık sık geliyorsun, Türkiye’de forma giyme ihtimalin var mı?

Türk basketbolu son zamanlarda daha iyi oldu. Dünya Şampiyonası’nda Milli takım kendini gösterdi. Euroleague’de de önemli kadrolarınız var. Burada oynamak zevkli olur ama gelecek hakkında çok konuşmak istemiyorum çünkü Olympiakos ile kontratım var ve bu takımda keyifli dakikalar geçirmek istiyorum, ayrıca gelecek adına Olympiakos için oldukça heyecanlıyım.

* Dünya Şampiyonası’nda hem kendi takımını hem de bizim takımımızı değerlendirir misin, Türkiye’nin performansı seni şaşırttı mı?

Türkiye’nin ikinciliği sürpriz olarak niteleyenler olabilir ancak ev sahibi avantajını çok iyi değerlendiren bir ülke ve takımda bunun hakkını verdi. Gerek Ankara gerekse İstanbul’daki atmosferler çok iyi değerlendirildi. NBA’de de 5 oyuncunuz bulunuyor ve süre alıyorlar hatta başarılı da oluyorlar. Bence takım iyi motive oldu ve seyirci desteği ile de başarılı oldu, ama şu bir gerçek son yıllarda takım olarak çok gelişme gösterdiler ve bunun da karşılığını aldılar.

* Bir soru da gençler için. İyi bir basketbolcu olmanın sırrı nedir?

İyi basketbolcu olmak için yetenek yeterli değildir diye düşünüyorum. Güçlü bir karakter yapısına sahip olmalısınız. Her türlü zorluğa, her türlü kötü durum karşısında dik durabilmelisiniz. Tabi çalışmayı da bunun içine koymamız gerekiyor çünkü güçlü karakterli insanlar zaten çalışmayı seven insanlardır. Çalışma, karakter ve yetenek üçlüsü bir arada olduğu zaman üst seviyelere çıkabilirsiniz ama sanırım karakter burada benim için daha çok ön plana çıkıyor çünkü kişilik sorunu olan yetenekli oyuncular anlık başarılara sahip olabiliyorlar ve daha sonra örneğin basketbolu bıraktıktan sonra hatırlanmayabiliyorlar yada iyi hatıralar ile değil bıraktıkları kötü izler ile akla geliyorlar o nedenle güçlü bir karakter çok önemli diye düşünüyorum.


Özel - basketboliddaa.net
Röportaj: Ümit Avcı - Ali Emre Dedeoğlu

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder